Vanliga frågor (FAQ)

Vanliga frågor (FAQ)

Shipment

Om jag inte är hemma, vad händer med mitt paket?

Om du inte är hemma så kommer brevbäraren att lämna en avi hos dig så du kan hämta ut paketet hos ditt lokala postkontor. Ibland så glömmer brevbäraren att lämna en avi så om leveransen är sen, kan du alltid kolla med ditt lokala postkontor. Du kan alltid kontakta oss för en spårningskod om det behövs.

Vänligen hör med dina grannar då brevbäraren ibland levererar till fel adress.

Normalt så stannar paketet på postkontoret i 1 - 2 veckor innan det skickas tillbaka till oss. Vänligen se till så du hämtar ut det i tid.

Varför har inte jag mottagit min beställning än?

You can see when and if your order is sent in your order overview. If a tracking code is available, you can also find this in your order overview.

Please take into account that, due to the current COVID-19 measures, our carriers and postal services may experience additional delays. Please be patient and know that as soon as you get an order confirmation email, we will have your order processed and sent out within 24 hours.
We advise you to frequently check your track & trace link for any updates.

If you have not received the package on time please check with your local post office before contacting us. Sometimes the postman also leaves your package at your neighbours.

Kommer mitt paket att skickas diskret?

Oh ja! Alla paket är packade och skickas diskret. Ditt paket kommer att se ut som vilket som helst, generiskt paket. Endast ditt namn (obligatoriskt), adress och returadress är synliga på utsidan.

How fast is shipping to where I live?

An overview of our estimated shipping times per country can be viewed here.

Please note that we only prepare orders once the payment has been received. Your package is prepared within 1 working day after payment confirmation. Some payment methods are faster than others.

As of this moment, we will not be able to ship any orders to the following countries: Canada.

Kan jag spåra mitt paket?

es, you can. There's one exception though: small orders are sent in an envelope (so that it fits in your mailbox) and therefore no track & trace is possible.

If your order was sent as a parcel, you can trace it online from approximately 12 hours after shipment. To see the whereabouts of your parcel, go to your account and click on the order. Here you can click the Track & Trace link.

Order

Hur kan jag avbryta min beställning?

If you haven’t paid for your order yet, you don't need to take further action. Unpaid orders will not be processed by us.

If you have already made the payment, contact Customer Support via this contact form (make sure you include your order code in this email).

Varför är minsta beställningssumman 15 euro?

Den minsta beställningssumman är 15 euro för att täcka våra leverans och behandlingskostnader. För varje beställning så krävs det arbete för förberedning och paketering.

About a payment

Kan jag skicka kontanter?

Den minsta summan för kontantbetalning är 25 euro, exklusive leveranskostnader. Välj de här betalningssättet i betalningsmenyn och du kommer få ett automatiskt genererat mail med information om adress dit du kan skicka dina pengar (i euro, U.S. dollar eller Brittiska pund) efter avslutad beställning.

För andra betalningssätt vänligen kolla våran Betalningsinformations sida.

Viktigt: Att skicka pengar är på egen risk. Överväg att skicka med rekommenderat brev. Vi råder dig att skicka i ett medelstor kuvert utan mynt eller andra tecken som avslöjar innehållet i kuvertet.

Kan jag betala med Paypal?

Just nu accepterar vi endast PayPal betalningar från ett fåtal utvalda länder. Om du inte ser Paypal listat som ett alternativ, så finns det flera andra betalningsmetoder att välja mellan. Kolla betalningsinformation sidan och klicka på den betalningsmetod du vill använda.

Can I pay by creditcard?

Credit card payments are not always available due to restrictions and regulations that we must commit to. If no credit card payment option is available during checkout, this means we cannot offer this at the moment.

Have you received my payment?

Direct payment methods (for example iDEAL, credit card and Paysafe) are processed nearly immediately.

Other payment methods (for example bank transfer) need to be manually processed, which can take up to four business days. Including your Azarius order code in your bank transfer information helps us process your payment more quickly.

Your order will be shipped within one business day of payment confirmation. You'll receive email confirmation once your order has shipped.

Products

Vilka produkter kan/kan inte skickas till mitt land?

Kontrollera först om din plats är korrekt inställd i det övre högra hörnet på vår webbplats.

Som det framgår av våra villkor: alla våra produkter kan säljas lagligt i Nederländerna av smartshops. Om vi vet att en produkt inte är laglig i ett annat land, kommer vi inte att skicka den till det landet. Du kan besöka produktsidan, men du kommer inte att kunna beställa produkten. Dessa transportrestriktioner är obestridliga; Vi gör inga undantag.

Dessutom levererar vi inte till ett antal länder pga andra skäl: leverans- eller tullsvårigheter, begränsningar av våra betalningsleverantörer. Dessa begränsningar är också obestridliga.

Det är något fel med produkten ni har skickat mig, kan jag skicka tillbaka den?

Ja vi har en pengarna-tillbaka-garanti. Du kan skicka tillbaka en produkt som råkade vara otillfredsställande inom 14 dagar. Om möjligt, skicka produkten i originalförpackning.

Vi kommer att till fullo återbetala produkten inklusive fraktkostnader. Vänligen kontakta oss så snart som möjligt när du vill skicka tillbaka produkter. För mer information, läs vår returpolicy.

Language

In what language can I email Customer Support?

We can answer your emails in English, French, German, Italian, Spanish and of course, Dutch.

 

Website

Har ni en butik i Amsterdam?

Ja, vi har en butik i Amsterdam. Den är belägen i Kerkstraat 119, bara några minuters promenad från Leidseplein.

Vägbeskrivning, öppettider och mer information finns här.

Your website does not work?

Our website does not function correctly if your browser does not accept cookies.

Please enable the cookies in `Internet options` of your browser (Internet Explorer, Firefox etc.). This way you can put products in your cart.

In Internet Explorer click on Tools -> Options and then select the Privacy options tab. The privacy settings have to be Medium-High or less for the Azarius website to function correctly.

Another source for this problem could be a firewall like ZoneAlarm. Please adjust your privacy settings in this Firewall before using the website.

Varför är inte mitt email svarat?

If for some reason you do not receive emails from us please check your spambox to see if our email ended up there.

Due to the current COVID-19 pandemic, our customer service team is facing higher volumes of inquiries. This will result in longer response time for your questions than you're used to.

Bank details

Vad är era holländska bankuppgifter?

Detta är den information du behöver:

ABN Amro

IBAN: NL09 ABNA 0408 8750 89
SWIFT: ABNANL2A

Ägare av konto:

Azarius BV
Postbus 3458
1001AG Amsterdam
Nederländerna

Bankadress:

ABN AMRO International Services B.V.
Gustav Mahlerlaan 10
1082 PP Amsterdam

 

My account

Kan jag ändra min e-postadress?

Ja. När du har loggat in, gå till [Mitt konto] och klicka på [Redigera profil]. Här kan du ställa in en ny e-postadress. Ett bekräftelse mail kommer att skickas till din nya adress för att verifiera den. Klicka på länken i verifieringsmeddelandet för att aktivera den nya e-postadressen.

Om du vill sluta prenumerera på vårt nyhetsbrev, klicka på stoppa prenumerationen längst ner i varje nyhetsbrev som du får av oss.

Jag har glömt mitt lösenord

Om du har glömt ditt lösenord kan vi mejla dig ett nytt lösenord. Du kan begära det nya lösenordet genom att klicka på loginsidan på: 'glömt lösenord?'. Vi kommer att be dig om din e-postadress och ditt postnummer och kommer att skicka ett e-postmeddelande med ditt nya lösenord.

Om du inte får detta mail är det alltid bra att kolla skräpposten. Om det inte finns där kan du kontakta vår kundtjänst.

Jag kan inte logga in.

Vår hemsida fungerar inte korrekt om din webbläsare inte accepterar cookies.

Vänligen aktivera cookies i internetalternativen i din webbläsare . Detta ska förmodligen fixa dina inloggningsproblem.

I Internet Explorer klickar du på Verktyg -> Alternativ och välj sedan fliken Sekretessalternativ. De sekretessinställningar måste vara medelhög eller mindre för att Azarius hemsida ska kunna fungera korrekt.

Om du har glömt ditt lösenord kan du få ett nytt via vår hemsida. Du kan göra detta genom att försöka logga in. då finns alternativet "glömt lösenord". Klicka på det och ett nytt lösenord kommer att skickas till dig.

Om problemet kvarstår: Ibland hjälper det att ta bort alla cookies och starta om webbläsaren.