About us

Historien bakom Azarius


En (mycket) bättre kärlekshistoria än Twilight

Det var en gång i Nederländerna under 1990-talet, en collegepojke träffade en collegeflicka. Det var kärlek vid första ögonkastet och kärleken som slog paret delade en stor passion: ett intresse för etnobotanik, ett finare ord i grunden som innebär ett intresse för alla gåvor av Moder Natur och den nytta de gör.
Då, Google var i sin vagga och Wikipedia var inte ens i närheten. Internet var en ny spännande sak, men att hitta tillförlitlig information om ethnobotanics var en mardröm. Så, vårt unga par startade en webbplats tillsammans om efedrin.
Webbplatsen lockade besökare från hela världen, som alla hade en brännande fråga. "Var kan jag köpa de här sköna grejerna?" Och så började college barnen sälja ephedra Supercaps.

Azarius: en av de första online smartshopsen

En kärlek ledde till en annan. År 1999 (mellan fester precis som om det var i själva verket 1999) expanderade duon verksamheten med att sälja en mängd olika psykoaktiva produkter. Azarius föddes! Vi var en av de första online smartshopsen i Europa. Förmodligen i hela universum.
Folk verkade gilla vad vi gjorde. Våra köer växte och vi flyttade till ett större utrymme i Amsterdam. Numera sysselsätter vi mer än 30 personer, var och en av dem speciella på sitt eget sätt, och collegebarnen? Lite äldre nu, men fortfarande helt förälskade!

Att göra vad vi gör bäst

Vårt mål har aldrig varit att bli stora, det bara hände längs vägen. Men är vi bäst på de vi gör, undrar du?
Med risk för att låta självgoda; Ja. Ja, de är vi. Många av våra kunder är förmodligen inte medvetna om detta (eftersom vi inte brukar känna behovet av att vara i centrum av uppmärksamheten), men vi lägger ner en hel del arbete på att våra produkter och tjänster.
Det som började som ett enda sovrum är nu en stor lagerlokal med kontor i Amsterdam. Här är vårt team av passionerade Psychonauts ständigt på jakt efter nya upplevelser och gör sitt allra bästa för att leverera utmärkt service.

Uppdrag

Vår blygsamma början fortfarande präglar Azarius idag. Till exempel så festar vi fortfarande som om det var 1999. Och vi älskar fortfarande det vi gör och gör det med kärlek. Hur ofta tycker du att en grupp människor tror på det arbete de gör? Det kan faktiskt gå till jobbet med ett leende*?
Vi tycker att det som växer i naturen borde inte vara olagligt. Vi ser det som vårt uppdrag att bekämpa fördomar och falsk information om sinnesförändrande substanser och relaterade produkter.

Från Amsterdam, Med kärlek

Vårt team gör sitt yttersta för att få våra örter från tillförlitliga bönder och leverantörer från hela världen, som sedan skickar det till vårt lager (och förhoppningsvis inte till sovrummet), ibland i knappt mer än en sopsäck med silvertejp.
Sedan stänker vi med Azarius kärlek i vår egen produktionsavdelning, där rötter och blad strimlas, där fröna räknas och vodka skakas (inte rörd). I slutändan är allt förpackat i färgstark blandning av produkter som du ser på vår webbplats.
Märken som Herbs of the Gods, Seeds of the Gods och Innervisions är alla spirade från våra egna sinnen, händer och, naturligtvis, hjärta. Ja, vi är väldigt stolta över det!
Kundservice är en annan sak som vi vill tro att vi är bra på det. Störst i världen? Tja, det är ganska djärvt påstående som inbjuder en hälsosam dos av skepsis, men ja, vi är ganska coola killar och tjejer som står med det vi gör.
Om du inte är nöjd med vår service, så kommer vi alltid att göra vårt yttersta för att vända din ledsna min upp och ned. Läs mer om vår kundtjänst.
Och voilà, det är hur vi får bra kvalitet, en tjänst som du kan lita på och ett pris som inte gör dig att du gråter dig själv till sömns varje natt.

Men nog om oss...

Det är vår historia i ett nötskal. Om du vill veta mer eller om du vill berätta för oss vad du tycker, vill vi gärna att du hör av dig; Den gode, den onde, den fule. All feedback är välkommen, eftersom den kommer att hjälpa oss att förbättra vår service till dig.
Love & Peace!
- Team Azarius

Azarius är medlem i Keurmerk Webshop, en oberoende organisation som syftar till att skydda konsumenternas intresse.
Och vi är en medlem av VLOS; den nederländska nationella sammanslutningen för smartshops. Läs allt om VLOS .

Vårt uppdrag

Vårt motto har alltid varit: det som växer i naturen kan inte vara olagligt. Vi ger människor tillgång till växter, örter och frön från hela världen. Saker som kan ge fantastiska, livsförändrande upplevelser. Vi står bakom alla de produkter vi säljer och vi är ledsna att politik och lagstiftning ofta gör vårt arbete mycket svårt.

Kämpar den goda kampen

Inte alla gillar det vi gör, men det har inte hindrat oss än. Det är därför vi startade som en enkel webbplats för information och till denna dag fortfarande gör vårt bästa för att ge tydlig information om alla våra produkter. Vi vill att våra kunder ska på ett säkert och ansvarsfullt sätt kunna njuta av allt vi erbjuder.
Vi skänker en del av vår vinst till likasinnade välgörenhetsorganisationer och institutioner. Vill du också hjälpa till?


Vår service


Kundservice är viktigt för oss. Mycket, mycket viktigt.
På en skala från 1 till 10, skulle vi placera den på 11. Det är det första vi tänker på på morgonen och det sista i vårt huvud när vi stänger av belysningen på kvällen. I själva verket skulle vi välja våra kunder över vår egen mor, även om det är hennes födelsedag. Vi skulle till och med... ja, struntsamma. Du fattar poängen.
Skämt åsido, vi vet att vi jobbar i en bransch som är känd för att vara lite tvivelaktig ibland. Och vi inser att vi måste jobba hårt för att förtjäna ditt förtroende. Folk frågar ibland oss om vi är på riktigt. Snarare än att vara förolämpad av att ha någon ifrågasätta vår existens, frossar vi i tillfället att förklara att ja faktiskt, vi är här för att hjälpa till på alla sätt vi kan.
Azarius kundservice bygger på flera pelare. Vi försökte komma med en fint förkortning men efter en improduktiv eftermiddag och en tom kaffebryggare beslutade vi att bara skriva ut den här listan:

Passion & expertis

Vi älskar det vi gör och att ha roligt när vi gör det. Vi står bakom de produkter vi säljer och bryr sig om uppdraget att sprida alla naturens underverk runt om i världen.
Vårt team består av Psychonauts som inte bara låtsas veta om produkterna, eftersom deras avtal tvingar dem att; de faktiskt känner dem på ett personligt plan. Dessa män och kvinnor är experter i det prestigefyllda området Trippin' balls och mellowing out; sanna Jedi-Mästare i psykedelia.


Att vara mänsklig

Förutsatt att du inte är ett dator-kunnigt djur, du är en människa och vill bli behandlad som en sådan. Inte en slumpmässig sekvens av siffror. Inte ett "supportärende". Och absolut inte som ett illaluktande, radioaktiv gegga som behöver tas om hand så snabbt som möjligt.
Det råkar vara så att Azarius kundtjänst är en av de mycket få kundtjänst avdelningarna i världen att faktiskt anställa människor för att svara på samtal och e-post. Vi förstår att om du inte fick ditt paket så kan det förstöra dina planer för helgen och att det inte alltid är ditt fel om ditt odlings kit glömmer bort att växa.


Tillfredsställande snabbhet

Snarstuckna känslomässiga saker gör inte mycket om det tar evigheter att höra från oss. Därför är alla våra medarbetare intravenöst dropp matade med koffein, tvingas att skriva med tio fingrar och utsätts för hårda matcher på liv och död mellan de två långsammaste medarbetarna. Vi har också installerat en brandmans stång istället för trappor eftersom att glida ner ser riktigt coolt ut (även om att ta sig upp är lite mer av en utmaning nu).


Det är vår uppgift i livet att svara på alla mejl inom en arbetsdag eller mindre. Men vänta, det finns mer. Det handlar inte bara om att vara snabbare än en oljad blixt; trots allt så är ett snabbt svar inte nödvändigtvis ett tillfredsställande svar. Så målet är att vara så hjälpsam som möjligt; att till fullo besvara din fråga eller ta itu med problemet snabbt och professionellt.


Respons

Vi är bara människor och, ungefär som människor utvecklas vi kontinuerligt. Vi kanske gör ett misstag eller två på vägen, men målet är att aldrig sluta att förbättra vår service till dig. Så tveka inte att dela dina synpunkter med oss!
Som ni förhoppningsvis vet, tar vi tjänsten på största allvar.